2015 aug 21.

Lepkék lázadása

ALCEDO | Lepkék lázadása

Ezen a túrán sokféle és különös harmadik típusú találkozásokban volt részünk az állatvilág egyes csoportjaival, néhányunk nagy örömére. A szállásunkon találkoztunk az egyik alfajjal, melynek rendszertani besorolása azért okozott fejtörést, mert külső jegyeit tekintve az emberi fajhoz lett volna sorolható, ám magatartásából egy újonnan, valami furcsa kereszteződésből született csoportra lehetett következtetni. Hanghordozásuk, mozgásuk és párzási szokásaik meglehetős diverzitást mutattak az átlagos emberi fajétól. Az idősebb hím egyedek például előszeretettel cserkészték be náluk jóval fiatalabb, olykor épp a saját almukból kikerült nőstényeiket. Mindenesetre tanulmányozásuk és a velük folytatott kommunikáció a zene nyelvén egy magasabb dimenzióban – egészen pontosan a magyar szintipop-mulatós dobhártyaszaggatóson keresztül – valósult meg.

A következő érdekesség a hazánkban (majdnem)honos emu személyében testesült meg, akik a karámból ketten figyelték népes túracsapatunkat, mi meg őket figyeltük nagy izgalommal. A kenyérdaraboknak nagyon örültek, és gazdájuk szerint félévente egy tojással gazdagítják a háztájit, viszont minden maradékot szívesen elfogyasztanak.

De az igazán szép és izgalmas találkozó a lepkékkel történt. Túl azon, hogy nagyon fotogéneknek mutatkoztak, és szívesen pózoltak bármelyikünknek, egyik túratársunkat előszeretettel ijesztgették is. Mégpedig azzal, hogy sokan voltak. Mint tudjuk, sok kicsi sokra megy, vagy sok lúd disznót győz, vagy valami hasonló miatt az ösvényen maradt állati ürülék felett gyülekező lepkék, bizony dermesztő hirtelenséggel rebbentek fel sokan egyszerre, halálra rémisztve ezzel a gyengébb idegzetűeket.

Hogy egy klasszikust idézzek: „Lejövünk a betonról, és elszédülünk!” A hitchcocki jelenet persze megnyugvással zárult, és békésen haladtunk tova, lenge szellőben hagyva magunk mögött a kilométereket.

Nehéz-Posony Kata

nehez-posony.kata@alcedo.hu

További kalandok, túrák …

Izland – 2. rész

Izland a szivárványok és a lélegzet elállító erővel zubogó hatalmas vízesések országa is. Godafoss, az Istenek Vízesése arról nevezetes, hogy i.sz. 1000-ben innen hajította le a nép vezetője az isteneket ábrázoló szobrokat: szimbolikus tettével…

Földes Anita Aktív, ZÖLD-VADON

Izland – 1. rész

Jártunk Hobbit-falván, vándoroltunk a galaxis egy másik bolygóján, vettünk kénes fürdőt földrengés idején, főztünk tojást vulkáni gőzben, gleccserre merészkedtünk, benéztünk Belzebub kohójának kihűlt kráterébe, vakoskodtunk lávabarlangban…

Lepkék lázadása

Az OKT (Országos Kéktúra) következő szakaszát Aggtelek és környékén teljesítettük, ahol Gyurci, a főnök (Botos György) immáron betöltötte a pecsételő füzetét, amelyhez ezúton gratulálunk neki. Ezen a túrán sokféle és különös harmadik típusú találkozásokban …